Blog psihoterapie


ADHD-ul și învățământul de masă

Posted by George Chiriacescu on  November 14, 2016
Comments Off on ADHD-ul și învățământul de masă
Category: Articole
Integrarea copiilor cu diagnostice psihiatrice în învățământul de masă este, cu adevărat, o provocare pentru sistem, dar şi pentru mentalitățile celor ce formează sistemul. Cu organizarea de acum, nu are cum să funcționeze un astfel de proiect. Profesorii trebuie pregătiți pentru așa ceva. Și acum sunt situații în care trebuie să se adapteze, dar nu există o pregătire specifică. Fiecare își caută singur informații și metode de lucru. Da, pentru recuperarea multor copii este important

Al III-lea Congres APPAR: 15 ani de psihoterapie adleriană în România

Posted by George Chiriacescu on  November 8, 2016
Comments Off on Al III-lea Congres APPAR: 15 ani de psihoterapie adleriană în România
Category: Articole
În perioada 18-20 noiembrie la Universitatea Spiru Haret din Braşov, str. Turnului nr.7, pentru a realiza împreună, al treilea Congres de Psihoterapie Adleriană din România. Ne vor însoţi formatorii noştri adlerieni: Vlad Grigorescu M.A. preşedintele APPAR, George Gojgar Ph.D. vicepreşedinte APPAR, Cătălin Gherasim Ph.D. vicepreşedinte APPAR, Marta Nagy M.A., Lena Rusti M.A. , Corina Ciobanu Ph.D. şi Anca Opriş. Sunt bineveniţi să participe: cursanţi şi psihoterapeuţi adlerieni, psihologi, medici, psihoterapeuţi, literaţi, filosofi, asistenţi sociali, doctoranzi,

Grup de autocunoaștere pentru adolescenți

Posted by George Chiriacescu on  October 31, 2016
Comments Off on Grup de autocunoaștere pentru adolescenți
Category: Articole
În perioada 01.11.2016 – 31.01.2017, Fundația GOGÃLNICEANU împreună cu Cabinet de psihoterapie GEORGE CHIRIACESCU  lansează programul de dezvoltare personală pentru adolescenți: Grup de autocunoaștere pentru adolescenți Viața înseamnă DERANJ – îi putem da un sens împreună. Descoperirea logicii personale: cine sunt eu? cum sunt ceilalți? în ce fel este lumea? ce trebuie să fac eu ca să îmi găsesc un loc în lumea asta din jurul meu? Emancipare – Înțelegerea sensului indentității psihosexuale și modalități

Workshop adlerian la București: “Un cuplu: două stiluri de viaţă Compararea stilurilor de viaţă în psihoterapia de cuplu”

Posted by George Chiriacescu on  May 13, 2016
Comments Off on Workshop adlerian la București: “Un cuplu: două stiluri de viaţă Compararea stilurilor de viaţă în psihoterapia de cuplu”
Category: Articole
Asociaţia pentru Psihologie şi Psihoterapie Adleriană din România__ organizează în Bucureşti atelierul de lucru“Un cuplu: două stiluri de viaţă Compararea stilurilor de viaţă în psihoterapia de cuplu“, formator Yvonne SchurerDescrierea cursului:Acest atelier de lucru adresat psihoterapeuţilor sau şi consilierilor oferă o modalitate eficientă şi structurată de a identifica agresivitatea ascunsă în relaţia de cuplu, comparând cele două stiluri de viaţă a partenerilor. Folosind această metodă putem identifica şi relevă ce se ascunde în spatele neînţelegerilor,

Workshop dublu tematic la Brașov: Nevroza dintr-o perspectivă individuală / Cuplul în conflict

Posted by George Chiriacescu on  May 3, 2016
Comments Off on Workshop dublu tematic la Brașov: Nevroza dintr-o perspectivă individuală / Cuplul în conflict
Category: Articole
Workshop dublu tematic la Brașov: Nevroza dintr-o perspectivă individuală / Cuplul în conflict Centrul Internaţional pentru Resurse şi Formare ALFRED ADLER Vă invită să participaţi la un workshop care abordează două teme: Nevroza dintr-o perspectivă individuală și Cuplul în conflict Invitata specială este ZIVIT ABRAMSON, M. A., Ph.D. Psiholog, psihoterapeut şi supervizor în terapia de cuplu şi familie, şi, de asemenea în terapia sexualităţii. Este formator în cadrul şcolii adleriene de vară (www.icassi.net) şi autoare a numeroase

ADHD-ul și învățământul de masă


Integrarea copiilor cu diagnostice psihiatrice în învățământul de masă este, cu adevărat, o provocare pentru sistem, dar şi pentru mentalitățile celor ce formează sistemul. Cu organizarea de acum, nu are cum să funcționeze un astfel de proiect. Profesorii trebuie pregătiți pentru așa ceva. Și acum sunt situații în care trebuie să se adapteze, dar nu există o pregătire specifică. Fiecare își caută singur informații și metode de lucru. Da, pentru recuperarea multor copii este important să fie integrați în medii normale, dacă nu există un deficit intelectual prea mare sau, comportamental, se pot integra, chiar și cu „o umbră”, pe foarte mulți îi ajută să se dezvolte. Sunt multe cazuri în care copiii chiar nu mai au probleme de integrare după o anumită perioadă de timp.

Școlile speciale au sens doar pentru patologia severă la care este nevoie de recuperare aparte și de o programă specifică.

Pot fi mai agresivi copiii care suferă de ADHD, dar este un efect colateral. În cadrul acestei tulburări, simptomele au legătură cu capacitatea redusă de a se concentra la o acțiune, de a o duce la bun sfârșit, de a sta liniștiți. Sunt și situații în care tratamentul medicamentos nu își face efectul scontat (la care, dacă se adaugă și un mediu familial care nu se adaptează nevoilor copilului, iar copilul va primi o „educație bună”, în care să îi iasă „gărgăunii din cap”), în copil se vor acumula frustrări ce duc la opoziționism. Agresivitatea este o reacție la interacțiunea cu mediul pe care nu îl poate gestiona. Având o rezistență scăzută la frustrare, copiii cu ADHD pot reacționa violent când li se impun lucruri pe care nu și le doresc, când sunt respinși sau agresați, chiar și, doar, atitudinal.

ADHD este o tulburare complexă. Diagnosticul se referă la simptome ce implică „un model persistent al inatenției și/sau hiperactivitate – impulsivitate ce interferează cu funcționarea normală sau cu dezvoltarea” (D.S.M.-5, 2013). Când vorbim de tulburarea ADHD nu vorbim despre copiii obraznici, răsfățați sau violenți; vorbim de indivizi ce suferă de o anumită inactivitate pregnantă în lobii frontali ai creierului, este vorba despre o tulburare psihiatrică autentică. Din 1902, de la pediatrul George F. Still, până la ultima revizie a D.S.M.-ului, cu toate scandalurile și polemicile, nu a fost scoasă această tulburare din manualele și tratatele de psihiatrie, nici nu a fost eradicată la nivelul populației mondiale. Pentru a preîntâmpina o falsă diagnosticare, medicul va fi foarte atent la diagnosticul diferențial și nu va uita nici de aspectele de ordin educațional, social, cultural din care provine acel copil.

Este bine de știut că orice diagnostic psihiatric este dat de un medic psihiatru, pentru această afecțiune, un pedopsihiatru. Acesta coroborează informații din interviul clinic cu analizele medicale, cu evaluările psihologice și ajunge la diagnosticul final. În funcție de tipul de tratament pe care îl stabilește medicul se administrează medicamentele și concentrația acestora. Unele medicamente sunt stimulante (ex.: Ritalin), altele non – stimulante (ex.: Strattera). Aceste medicamente acționează asupra neurotransmițătorilor, ducând la reducerea simptomelor în plan comportamental, o concentrare mai bună a atenției, creșterea pragului de rezistență la frustrare.